5. okt, 2016

Los Angeles 3 t/m 5 oktober

Na een superlange reis van bijna 24 uur van deur tot deur zijn we eindelijk aangekomen bij ons motel in Hawthorne Los Angeles. Hawthorne is een soort wijk/dorpje in/naast los angeles. Het is maar 10 minuten rijden vanaf het vliegveld.

3 oktober zijn we om 7:30 van huis gegaan richting schiphol, daar zijn we met United Airlines naar Houston gevlogen. Op Houston hadden we 3 uur de tijd om over te stappen, dit leek genoeg maar bleek achteraf toch wat krap te zijn. De paspoortcontrole op Houston duurde erg lang, al je vingerafdrukken worden digitaal ingevoerd en ook moet er een hele duidelijke foto van je worden gemaakt. Dit moest maar liefst 2x. 1x in een machine en 1x bij een balie. Omdat we overstappen binnen Amerika kunnen we niet gelijk door naar het volgende vliegtuig zoals we dat vorig jaar gewend waren met een overstap in Dubai naar Tokyo. Nee we moesten eerst onze bagage halen en daarna weer afdroppen. We zouden bijna onze aansluiting missen maar gelukkig ging alles na de paspoortcontrole wat sneller en hebben we rustig het volgens vliegtuig gehaald. Roken zat er voor mijn vader helaas niet in tussen de vluchten door.

Na 9,5 uur vliegen naar Houston en nog 3 uur naar Los Angeles zijn we er! Los Angeles Airport LAX. (niemand weet hier overigens waar de X in LAX voor staat). We worden via een shuttle bus naar het autoverhuurbedrijf gebracht. Daar proberen ze ons een duurdere auto te verkopen en de verzekering uit te breiden. Gelukkig heeft onze reisadviseuse ons hiervoor gewaarschuwd en ons uitgeleged dat we al rondom verzekerd zijn. Dit slaan wij dan dus ook af. We hebben de papieren en ons word gezegd ons buiten te melden. Daar staat een vriendelijk meisje die ons zegt dat we bij ''rij 4'' elke SUV mogen uitkiezen die we willen. De auto die we zouden moeten kiezen, de Toyoyta RAV, staat er helemaal niet tussen! Wel SUV's van Dodge, Jeep en Chrevolet. Die upgrade was dus puur geldklopperij! We zijn blij dat we er niet in gestonken zijn!

We kiezen een witte Jeep, stellen de navigatie in die mijn vader offline op zijn telefoon heeft gedownload in nederland en we rijden weg!

Het motel is heel netjes, bij het openen van de kamerdeur zijn we blij verrast hoe netjes, modern en fris het allemaal uitziet. In de straat zijn allerlei eettentjes en fastfood restaurants. We besluiten even snel een pizza te halen bij PizzaHut hier naast ons motel en gaan daarna lekker slapen. Het is hier inmiddels 22:00 uur, 9 uur vroeger dan in nederland.

4 oktober hebben wij om 7:30 sochtends afgesproken, we lopen een stukje door de straat van ons hotel opzoek naar een zaakje om te ontbijten. We vinden een klein cubaans zaakje waar we een heerlijk ontbijtje krijgen met roerei, ham, gebakken banaan (!), jus d orange en koffie en thee. We zijn klaar voor een lange dag sightseeing!

We besluiten de auto te pakken naar Venice Beach. Ik ben een enorme fan van de reality soap ''the hills' en probeer dingen te herkennen. Dit lukt aardig! Eenmaal op Venice Beach lopen we een stukje over de pier en gaan dan even wat drinken.

We besluiten hierna om wat van hollywood, beverly hills en bel air te gaan bekijken. Dit doen we dan ook, We rijden wat rond in grote mooie wijken met veel villa's met enorme hekken eromheen. Eenmaal bij de Walk of Fame aangekomen zoeken we naar het beroemde chinese theather. Deze vinden we niet direct dus besluiten de auto te parkeren en het theather te voet te gaan zoeken. We worden aangesproken door iemand die city tours verkoopt, met de vraag of mijn vader uit mississppi komt, vanwege zijn geruite overhemd. Hylarisch! We leggen uit dat we uit Amsterdam komen en hij begint natuurlijk gelijk over hoe fijn het niet is dat je in Amsterdam zo makkelijk aan drank en drugs kan komen en vooral het nuttigen ervan zo simpel is. We denken na over het tour aanbod en besluiten de bus van 16:00 uur te nemen. Dit is meer een opengewerkt busje als dat het een werkelijke tourbus is, we zitten met nog 7 mensen in dit busje en beklimmen zo de hollywood hills en beverly hills. We zien allerlei mooie huizen waarbij de gids ons vertelt wie daar woond of gewoond heeft. We zien het huis van Orlando Bloom, Justin Timberlake, Madonna, Jennifer Lopez, Kat von D, Britney Spears en vele vele meer. Ook stoppen we bij een mooie uitkijk post waar we het hollywood sign en de San Fernando Valley (bekend uit de hillary duff film Cinderella Story) goed kunnen zien. Je heb echt het idee dat je soms in een film loopt.

De gids verteld ons op de Walk of Fame dat de sterren niet geschonken worden aan de sterren die een bepaalde status hebben maar dat sterren zelf de keuze hebben een ster te kopen!!! Hier betalen zij maar liefst $30.000 voor!!! Ook verteld hij de prijzen van sommige huizen waarbij eerder voor het uitzicht dan voor het huis zelf betaald word.

Na de tour rijden we, soms langszaam door wat file, terug richting het motel waar we om 20:30 ongeveer weer terug aankomen. We gaan slapen.

Morgen, woensdag hebben we een rit van 400 km voor de boeg richting Needles. Hier is waarschijnlijk niet heel veel te beleven maar diend als een soort tussenstop. Ik weet zeker dat we ook daar allelei leuke dingen gaan vinden!

Stay Tuned! To be Continued!