11. jul, 2018

Travel with Love...

Sinds al bijna 1 jaar heb ik zoals ik al eerder schreef een lieve man in mijn leven. Met hem ben ik, in de korte tijd dat we elkaar nog maar kennen al op 2 leuke weekendjes weg geweest. 1 was voor zijn verjaardag, naar Londen, of eigenlijk naar Sittard, Brussel en Londen.

We zijn begonnen met een autoreis naar een heerlijk wellness hotel in Sittard. Dit hotel ligt midden op een kantorenterrein aan de snelweg, dus voor de omgeving direct kom je er niet, maar wat een fanatastisch hotel is dit. Ik ben ooit bij dit hotel terecht gekomen toen ik met mijn vader daar in de omgeving op een terrasje zat na het bezoeken van een limburgse grot. We wilde toen nog niet naar huis en besloten om een hotel te zoeken om vervolgens de volgende dag naar safaripark beekse bergen te gaan. Op het terrasje vond ik toen via booking.com dit hotel. Het is geen duur hotel maar redelijk niet en van prima kwaliteit. Daarnaast is het echt van alle gemakken voorzien. Een bowlingbaan, groot en leuk restaurant en een heerlijke wellness bovenop het dak.

Omdat Kenneth en ik nogal van de sauna bezoeken zijn, leek het mij leuk zijn verjaardagsverassingsweekend af te trappen met een ontspannen verlblijf in dit hotel. Met een all-in arrangement, waarbij lunch en diner, plus welkoms appel gebak met koffie of thee zit inbegrepen zijn we de volgende dag volledig opgeladen om onze reis te vervolgen. Kenneth weet nog van niks, we rijden naar Brussel waar we een enorme schaal Nacho's eten bij Hard Rock cafe. Kenneth wil in elke stad waar een Hard Rock cafe is, minstens even wat drinken, maar eigenlijk het liefste een schaal nacho's eten. Ik moet zeggen, de nacho's smaakt dan ook echt heerlijk!!

We doen een korte bustour door Brussel en voelen ons weer op en top toerist, maar we hebben niet al te veel tijd. Vanaf stadion Brussel Zuid vertrekt einde van de middag onze trein naar de volgende bestemming.

Via internet had ik een parkeergarage in Brussel zuid gevonden, op een klein stukje lopen van het treinstation. Voor slechts 23 euro totaal kunnen wij 3 dagen in deze parkeergarage mijn auto stallen, dat zijn nog eens leuke prijzen!

Einde van de middag halen we de benodigde spullen op uit de auto in de parkeergarage en vervolgen wij onze weg richting het station. Eenmaal daar aangekomen weet Kenneth nog niet dat we naar Londen gaan, maar als we dan eindelijk in de rij voor de seurity check (ja die heb je in de trein tegenwoordig ook) staan, ziet hij op de borden waar we heen gaan. Gelukkig is hij, zoals ik hem ook altijd ken, heel enthousiast en blij met deze bestemming.

Na een vloeiende en uiterst ontspannen reis (wat hou ik toch van reizen met de trein) door de tunnel (toch vreemd idee hoor zolang onder die grote zee door treinen) komen we ontspannen maar enigzins vermoeid aan in Londen. Nog een voordeel van reizen met de trein, je komt een stuk centraler aan dan met het vliegtuig, ook in Parijs is dit een enorm pluspunt maar daar kom ik in een andere BLOG op terug.

We vinden al snel ons vooraf geboekt hotel, dichtbij een metrostation wat absoluut een must is als je naar Londen gaat. Je hoeft zeker niet middenin Londen centrum te zitten, dit is ook niet te betalen trouwens, maar wel dichtbij een metro station. Zo kom je overal in Londen.

We hebben 3 heerlijke dagen gehad in het zo mooie Londen, ondanks de kou en de sneeuw die af en toe naar beneden kwam, wat het natuurlijk ook wel weer heel romantisch en knus maakte.

Na deze reis hebben wij de smaak echt goed te pakken en willen we meer van dit soort uitstapjes doen. We hadden echter nog een surprise roadtrip geboekt staan via srprs.me Een reisorganisatie waarbij je pas op de dag van vertrek erachter komt waar je nou precies heen gaat.

Dit keer was het nog 1 van de oude thema's die helaas momenteel niet meer op hun site te boeken is. We gingen op roadtrip. Ik was er van overtuigd dat het wel buiten nederland zou zijn, maar dit bleek echter een verkeerd idee. We worden eerst een rijricting op gestuurd, rihting Weert. Wij rijden richting Weert en parkeren de auto even op een parkeerplaats langs de snelweg om de exacte bestemming te onthullen, dit blijkt Maastricht te zijn. Ik ben verbaasd maar tegelijkertijd heel enthousiast. De laatste keer dat ik echt in Maastricht was, was nog met mijn ouders en zat ik nog op de basisschool. Ik heb hier goede herinneringen aan. Onderweg naar Maastricht komen we outlet shopping Roermond tegen, we besluiten, aangezien we de hotelkamer toch nog niet in mogen, hier even wat te gaan winkelen en eten. Zo gezegd en zo gedaan. We hebben wat leuke dingen kunnen scoren en wat een mooie shopping is dit toch!

Na Roermond zijn we doorgereden naar ons hotel. Een super leuk en schattig Design Boutique hotel in het centrum van Maastricht. Gelukkig kunnen we de auto kwijt in de parkeergarage van het hotel voor slechts 15 euro per 24 uur, goeie deal!

Onze kamer is verassend groot en erg leuk en praktisch ingericht. We gaan die avond lekker wat eten bij een all you can eat sushi ( a la Sumo) restaurant op een kleine loopafstand van ons hotel, daarna besluiten we om met onze pathe unlimited pas naar de plaatselijke pathe te gaan voor de film escobar. Ikzelf vond de film wat te wensen overlaten maar het feit dat we in een love seat zaten, en je die bij pathe haarlem niet heb, maakte het helemaal goed. Terug lopen we door de gezellige straatjes van Maastricht.

De volgende dag gaan we een dagje naar Valkenburg, wederom een plek waar voor mij heel veel leuke jeugdherinneringen liggen. We gaan enorm toeristisch met de kabelbaan omhoog en doen een rondleiding door de grotten. We eten een shared plate bij een mexicaans restaurant en verbazen ons over het mooie weer wat absoluut niet voorspeld was. Omdat het koopavond is in Maastricht gaan we einde van de middag terug naar Maastricht om daar nog even wat te kunnen winkelen en ook dat gedeelte van Maastricht te hebben ervaren. We kopen veel leuke dingen want het blijkt namelijk enorme uitverkoop te zijn.

De volgende dag checken we optijd uit in het hotel. We hadden echter al rekening gehouden om deze roadtrip iets te verlengen met, jawel, een kleine kampeervakantie. We hebben allerlei kampeerattibuten bij ons, waaronder de enorme 4 persoons tent waar ik vroeger met mijn ouders mee op vakantie ging naar zuid-frankrijk, We hebben de tent eerder deze week nog getest in het park en ook dit was, hoe kan het ook anders, hilarisch. Bij de Decathlon een hoop leuke spulletjes gekocht en met een wagen vol geladen richting het zuiden gereden naar, toen nog, bestemming onbekend.

Kenneth krijgt van een vriend van hem de tip om naar een outdoor camping te gaan in de belgische ardenne. Ik stem ermee in en we rijden hier in een kleine 1,5 uur naar toe vanuit Maastricht. Het blijkt een superleuke camping van Nederlandse eigenaren. Er is van alles te doen op deze camping, voor jong, oud en alles ertussenin. Er worden veel activiteiten georganiseerd, zelfs nu het nog geen hoogseizoen is. Het is vrijdagmiddag als we aankomen op de camping en al snel word goed zichtbaar dat er veel mensen voor het weekend naar de camping komen. De legen stukken gras vullen zich al snel met tenten en caravans en campers.

We komen erachter dat we ons speciaal voor deze kampeertrip gekochte pklaptafel thuis zijn vergeten. We rijden richting de supermarkt in de hoop daar een andere tafel te kunnen scoren en rijden zo het parkeerterrein van de action op. Hoe top is dit?!

We doen bij de supermarkt boodschappen waar we erachter komen dat het allergrootste deel van de mensen hier toch echt alleen frans spreekt, maar zoals altijd komen we hier prima uit.

Eenmaal terug op de camping huren we een vuurschaal met toebehoren voor maar 10 euro en gaan we beginnen met de uitdaging om een volledige pasta bolognese met gehakt, ui en champignons te maken op een 1 pittertje primus. Uiteindelijk maken we een heerlijke pasta en bevestigd dit maar weer dat je eigenlijk maar heel weinig nodig heb als mens.

Savonds warmen we marsmallows boven het vuur in de vuurschaal en spelen we wat spelletjes kaart en Yathzee!

Tijdens mijn kampeervakantie met Kenneth leer ik hem weer een stukje beter kennen en ben ik weer een stukje extra dankbaar voor hem in mijn leven. Hij is zorgzaam, een echte man maar ook zeker gewoon lekker nuchter met een enorme dosis humor. We liggen continue over van alles en nog wat in een deuk. Een tripje naar het bad gebouw om de afwas te doen en maar gelijk even te plassen en tanden te poetsen is grappiger dan een gemiddelde sketch van Bert Visscher.

We hebben het die nacht enorm koud, mede vanwege, blijkt later, dat we de tent hebben opgezet   in de avond. Hierdoor is de tent niet opgewarmd in de zon en blijkt het echt immens koud te zijn. We hebben, ik denk bewegeloos, tegen elkaar aan gekropen liggen slapen, maar echt, we hebben het goed koud gehad.

De volgende dag doen we mee aan het kajakken (!) DUSZ! Ik heb dit zeker al in geen 15 jaar gedaan en de beek/rivier waar we dit moeten gaan doen bestaat voornamelijk uit rotsen en keien. Na een ontbijt inclusief gebakken eieren voor onze tent en het gezamelijk doen van de afwas verzamelen we bij de receptie van de camping.

Na 15-20 minuten lopen op aanwijzing van de instructeur komen we aan bij het begin van de kajaktocht. We gaan ervoor! Ook dit blijkt weer hylarisch en ookal hebben we, zoals ik denk elk stel wel in dit soort situaties, behoorlijke discussies over wie nou wat verkeerd doen en hoe het dan wel niet moet, gaat het na 10 minuten hartstikke goed en blijken we ook hier een team in te zijn. Het is een behoorlijk tocht van rond de 2,5 uur. Onderweg lopen we een aantal keren vast met de kajak, maar weten hier, zonder uit de kajak te hoeven, weer los van te komen. Aan het einde van de tocht wacht een busje ons op om weer terug naar de camping te worden gebracht.

Na zo'n intensieve dag van kajakken besluiten we ons even op te frissen en wat leuks aan te trekken om vervolgens in het dorp wat te gaan eten. Kenneth heeft, zoals altijd, weer een leuk restaurantje op google maps gevonden, welke hij dan weer kan googlen en wij zo altijd de leukste restaurantjes bezoeken als we ergens onbekend zijn. We komen bij een leuk restaurantje waar we gratis voor de deur kunnen parkeren en een menu kaart aantreffen waarbij alles er lekker uit ziet, helemaal de desserts!

We hadden gebak gehaald bij de supermarkt maar besloten toch om ieder een dessert te nemen omdat deze gewoon echt niet voorbij konden gaan. Terug bij de tent maken we opnieuw een vuurtje met het overgebleven hout in de vuurschaal en warmen we nog wat marsmellows boven het vuur. Die nacht is het een stuk minder koud doordat de tent overdag wat is opgewarmd door de zon.

De volgende ochtend moeten we helaas alles weer inpakken. We moeten weer naar huis. Beide zitten we een beetje beteuterd aan ons camping ontbijtje. Konden we maar voor altijd, of minstens een lange tijd, zo leven.We weten beide dat dit ooit gaat lukken, en werken hier beide hard genoeg voor dat het zeker goed komt.

Ik heb lange tijd in mijn eentje allerlei soorten trips gedaan, en had mij met de komst van Kenneth in mijn leven voorgenomen nog steeds in mijn eentje weg te blijven gaan op z'n tijd. Maar hier kom ik toch op terug. Ik zou mezelf nog steeds prima kunnen vermaken in mijn eentje maar wil gewoon niet meer alleen weg. Puur omdat ik nu weet, hoe leuk het met hem is, en ik elke ervaring met hem wil delen.

Deze zomer gaan we nog een aantal keer op een uitstapje.

Stay Tuned.... To be Continued....