16. aug, 2018

From Paris with Love....

2 weken geleden zijn mijn vriend en ik een weekend naar Parijs geweest.

Ondanks dat ik eerder dit jaar al met mijn beste vriendin parijs had bezocht en ik een kleine 2 jaar geleden er nog alleen naartoe ben geweest, blijft parijs een fantastische stad om naartoe te gaan. Elke keer dat ik in parijs ben, ervaar ik weer iets nieuws.

We verbleven in het Hotel Demeure. We hadden eigenlijk Hotel Garance geboekt, maar op de dag van aankomst hadden we bericht gekregen dat door loodgieterswerkzaamheden zij ons niet konden ontvangen en een kamer in Hotel Demeure, 500 meter verderop, voor ons hadden geboekt. Dit hotel was minstens zo goed. Wat ik merk aan hotels in Parijs is dat het wel wenselijk is een wat luxer hotel te nemen. De eerste keer zat ik in het Park Lane hotel, een 4 sterrenhotel, middenin het centrum van Parijs. De 2e keer met mijn beste vriendin, zaten we in Hotel Les Bulles. Tevens een prachtig 4 sterren hotel, iets meer aan de rand van het centrum, maar prima bereikbaar via de metro op steenworp afstand. Ook bij dit hotel was de metro binen 500 meter van het hotel te vinden. Mijn ervaring is eigenlijk bij alle grote steden dat als de metro, of ander centraal openbaar vervoer dichtbij ligt, je zeker niet pal centrum hoeft te zitten.

Bij dit hotel betaalden we 240 euro voor 2 nachten inclusief ontbijt, wat voor parijs een redelijk normale prijs is voor deze hoeveelheid comfort. Aangezien het ontbij ook al 16 euro p.p.p.n. was, en je hier dus eigenlijk 64 euro nog af moet trekken, Zit je voor een kleine 90 euro p.n. toch in een behoorlijk luxe hotel.

We reizen vrijdagavond, direct vanuit werk, met de sprinter van Haarlem naar Amsterdam Centraal, om daar op spoor 15 te wachten op de Thalys. De Thalys komt, zoals je misschien niet zou verwachten van een internationale trein, altijd echt maar 10 tot 5 minuten voor vertrektijd aanrijden. Alleen de eerste trein in de vroege ochtend is eigenlijk ver van te voren aanwezig. Door mijn reizen naar Parijs, Londen, Kopenhagen, Berlijn en Stockholm, allemaal per trein, ben ik echt verliefd geworden op dit vervoersmiddel.

De securitycheck is minimaal, waardoor dit zowel voor als na de reis enorm veel tijd scheelt. Bagage is bagage, geen ruim of handbagage dus en dus ook niet extra betalen, of rekening houden met winkelen op de plaats van bestemming of je misschien wel moet bij betalen omdat je die mooie leren, dubbel gevoerde laarzen heb gekocht?

Slapen in de trein is fijner dan in een vliegtuig, vind ikzelf, er heerst meer rust en er is meer bewezigingruimte om bijvoorbeeld even naar de restaurantwagon te lopen voor een broodje, snack of wat drinken. Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming bevind je je gelijk al in et metropool van je bestemming en hoef je niet eerst nog een lange bus, metro of treinrit naar het centrum te nemen.

Omdat we een tijdje geleden, tijdens een reisprogramma gezien hadden dat er een show in parijs vertoond word genaamd ''Craze Horse'' en dat dit eigenlijk een soort modern zusje van de Moulin Rouge is, besloten we bij aankomst in het hotel gelijk kaartjes te reserveren voor de volgende avond. Aangezien we maar 1 echte avond hadden, en dat was de volgende avond, zaterdagavond.

Na aankomst in het hotel reserveren we de kaartjes online, en lopen we wat rond opzoek naar een restaurantje dat nog open is. Helaas sluit overal de keuken om 23:00 en zijn we die tijd inmiddels al voorbij. Gelukkig weten we bij een vriendelijke kleine pizzeria tegenoverhet hotel nog een pizza te krijgen om mee naar de kamer te nemen. Ikzelf heb weinig trek maar pik toch 2 puntjes mee, het was ook echt een hele lekkere pizza.

De volgende dag doen we, zoals onderhand bij ons traditie is, een bus tour. In parijs zijn ook veel verschillende aanbieders van deze ''big buses''. Vanaf de eerste keer dat ik in Parijs ben geweest reis ik echter al met de ''L'open Tours'' bussen. Deze hebben 4 verschillende routes en bieden ook een Paris by Night Tour en Boottour aan. Vooral de Paris by Night Tour mag echt niet gemist worden. Deze tour begint rond 22:00 uur zodat de stad goed donker is en de verlichtte gebouwen prachtig tot hun recht komen. Om 23:00, 00:00 en 01:00 bevind zich een lichtshow vanaf de eiffeltoren die ook zeker even de moeite waard is. De Night Tour stopt vlak voor 23:00 om deze vanuit de hoge bus te kunnen bewondere.

Omdat wij maar 1 avond hebben, en dus naar de show Crazy Horse gaan, hebben we de Night Tour overgeslagen. Soms moet je helaas kiezen en ik had de Night Tour al 2 keer eerder ervaren. Opgedirkt en wel, aangezien avondkleding op de site aangemoedigd word, arriveren we wat te vroeg bij Crazy Horse.  Wat lijkt op een typische stripclub uit Amsterdam, maar dan met een Frans tintje, rode loper buiten en 2 indrukwekkende beveiligers voor de deur. We gaan op de foto met de grote rood verlichte mond voor de deur om dit moment te vereeuwigen en wachten nog even rustig buiten totdat we naar binnen mogen.

Eenmaal binne ziet alles er super en verzorgd uit. Je waand je elke meter meer in het echte ouderwedse rode fluwelen parijs. De show begint al snel, de zaal is zeker niet uitverkocht, maar de show draait dan ook elke dag van de week, meerdere keren per avond. Een donkere man, die naar mijn idee showbusiness heeft uitgevonden, en verbeterd, opend het programma met zang, en een stukje caberet. Als eenmaal de show echt begint zien we een rij met blote dames billen in een streep van licht naast elkaar. Veel meer ga ik er niet over verklappen, maar het is een spektakel. Wanneer je niet tegen bloot kan, of liever niet heb dat je man naar naakt vrouwelijk schoon kijkt zal ik je deze show zeker afraden, maar ordinair is het zeker niet. De show is tot in de puntjes verzorgd. Wanneer we de prijzen op de menukaart zien slaan we wel een beetje stijl achterover, maar uiteindelijk word je totaal niet gepusht om iets te bestellen. 10 euro voor een cola'tje gaat alleen ons ook iets te ver, ondanks dat we 100 euro p.p. hebben betaald voor het kaartje van de show. Dit was het echter dubbel en dwars waard.

De volgende keer dat ik in Parijs ben ben ik zeker van plan om de show in de Moulin Rouge te gaan bewonderen, al betwijfel ik enorm of het Crazy Horse kan overtreffen!

Na de show halen we een hamburgermenu aan de overkant van het hotel en eten deze heerlijk op bed in de kamer op. We hebben al in budapest geleerd, dat uit eten in het buitenland niet altijd beter is dan een heerlijke picknick op bed :)

De volgende dag hebben we nog Mon Marte district bezocht. Het grootste sexatributen warenhuis wat je ooit zal zien bewonderd. De trappen van de Sacre Couer beklommen en de Moulin Rouge vanaf buiten gezien.

Na 2 dagen van veel lopen keren we aan het eind van de middag terug naar het hotel om daar de bagage op te halen en richting de trein te gaan. Bewapend met een burgerking menu (nog een voordeel van treinreizen) nemen we plaats in de trein om 3 uur later weer terug aan te komen in Amsterdam. Parijs heeft ons hart (voor mij wederom) gestolen.

Crazy Horse in Paris France, Crazy! Crazy! Crazy! Was wel echt het hoogtepunt en absoluut een aanrader.

Stay Tuned... To be Continued...