PersonalBodyPlan

12. jun, 2021

Helaas is het tot op heden nog niet gelukt mijn streefgewicht van onder de 75, liever onder de 70 kilo te behalen. Elke keer als ik denk dat ik het gevonden heb, stagneer ik weer en verlies ik mijn motivatie. Helaas gebeurde dit ook de laatste poging bij New Fysic. Te veel regels, te weinig ruimte voor flexibiliteit en te veel beperkingen. Ik heb ook echt iemand nodig die mij motiveert en monitort. Iemand, naast ikzelf, waar ik mijn best voor doe en aan wil bewijzen dat ik mijn best doe en resultaat kan boeken.

Op instagram kwam ik coach Ben tegen. Een, zo weet ik inmiddels, gedreven fitness/gewichts coach die tevens aan fotografie doet. Deze combinatie weet hij perfect samen te gebruiken om de resultaten van zijn clienten vast te leggen.

18 januari ben ik, na wat contact via instagram, op intake geweest bij Ben. Hij heeft mij in deze intake ervan te overtuigen dat ik prima een streefgewicht van 69 kan behalen én dit ook prima moet kunnen behouden. Ik gaf namelijk tijdens onze intake aan dat ik graag 1x het getal onder de 70 wil zien gaan op de weegschaal, maar dat ik het daarna okay vind om weer terug te stijgen naar een gewicht tussen de 70 en 75 kilo, en daar dan wil blijven. Daar kreeg ik een vraag op terug, namelijk, maar wat nou als je die 69 kilo gewoon kan blijven behouden. Iets wat mij nog nooit gezegd of gevraagd is. Iedereen reageerde altijd vol begrip en snapten dat onder de 70 blijven echt wel tehoog gegrepen was inderdaad. Maar deze coach gelooft er kennelijk wel in dat het kan. Mijn antwoord was dan ook, wel twijfelend, ja dat zou natuurlijk fijn zijn.

Ben stelde een caloriën budget voor van 1800 per dag. Ik vond het ongeloofwaardig dat ik daarmee de laatste 15 kilo zou gaan afvallen, maar nam zijn advies aan. Ik begon weer met het invoeren van mijn caloriën in de app LifeSum die ik daarvoor gebruik. Echter kun je hier natuurlijk veel apps voor gebruiken. Tevens begon ik om de 2 dagen oefeningen te doen die Ben mij had voorgesteld te doen. Zoals meestal met afvallen ging het begin met grotere stappen dan daarna, dit is logisch omdat je o.a. bij verandering van je eetpatroon een hoop vocht verliest. Mijn  startgewicht op de allereerste dag was 83,5 kilo. Dit betekent dat er 14 kilo af moet om mijn doel van 69,5 kilo te behalen. Langzaam maar zeker verloor ik de grammen, en vervolgens kilo's. Eigenlijk zonder al te veel moeite, frustratie, hongergevoel en eetbuien gevoelens. Wat vooral aan het begin heel fijn was, was dat Ben het psychische aspect van het afvallen heel goed begrijpt. Het hebben van eetbuiten bij emotionele tijden, hormonale schommelingen, en het uitkijken voor uithongeren en overeten. Wanneer ik merkte dat ik de behoefte kreeg om te veel te gaan eten kon ik hem appen, en praatte hij mij er letterlijk doorheen. 

Zoals altijd, begon het de eerste paar dagen met een continue daling van mijn  gewicht. Al snel voor het einde van de eerste week stagneerde dit al. Ik bleef hangen op het gewicht van de dag ervoor, óf ik kwam zelfs een paar honderd gram aan. Ben appen. Rustige uitleg over hoe je lichaam werkt en je niet elke dag hetzelfde kan wegen door allerlei factoren. Vocht, stress, darminhoud etc. Gerustgesteld ga ik door.

Door het gedeelde excelbestand, gemaakt door Ben, elke dag bij te houden op het gebied van weging, kcal inname, work-outs, stappen en slaapuren kan Ben continue meekijken met mijn vooruitgang. Wanneer er iets opmerkelijks plaatsvind reageert hij vrijwel direct via whats app hierop. Erg fijn!

Inmiddels zijn we bijna 5 maanden verder en ben ik inmiddels op het gewicht van 76,4 terecht gekomen. Voor mij was het behalen van een gewicht onder de 80 de grootste uitdaging, die 80 wilde ik écht vanaf. Natuurlijk wil ik nu onder die 70, en dat ga ik ook gewoon halen weet ik nu. Maar onder dei 80 zijn en blijven, dat moest gewoon van mezelf echt. Op 23 februari, 5 weken nadat ik begon, woog ik mijn eerste gewicht onder de 80 kilo. 

Ben werkt o.b.v. een gemiddelde weging. Dat wil zeggen dat je je elke dag, bij voorkeur sochtends op nuchtere maag, weegt. Na 7 dagen word hier een gemiddelde over berekend en dat is het gewicht van die week. Dit is zoveel fijner dan een 1x per week weging. Wanneer ik bijvoorbeeld iets zouts of pittigs gegeten had de dag ervoor, hield ik veel vocht vast. Als dan precies je wekelijkse meting is raak je enorm gedemotiveerd als je na een week goed je best doen de weegschaal niet ziet zakken. 

Op 15 maart woog ik mijn 1ste gemiddelde weging ónder de 80 kilo. Een mijlpaal. 

Elke +/-6 weken heb ik een meting bij Ben. Ben werkt met doelen. In eerder genoemde gedeelde excel bestand staan deze ook aangegeven. Dit zijn doelen in kleine stappen wat enorm motiveert. Mijn 1ste meting kon ik al 3 doelen afvinken. De vermindering van taille omtrek én het behalen van een bepaald gemiddeld gewicht. Wow, wat een een motivatie. Ik begon écht te denken dat ik dit kon.

Al snel kwamen de zogeheette ''plateau's'', of tenminste, zo noemde ik die vroeger. Ik heb nu geleerd dat zoiets eigenlijk helemaal niet bestaat. Wanneer ik gefrustreerd naar Ben appte dat het weer zover was, en het niet ging, zei hij elke keer. Je bent al zoveel kilo's kwijt met die 1800 kcal per dag, blijf hiermee doorgaan en je gaat vanzelf weer een daling zien in je gewicht. Bijna uit protest, omdat ik dit niet kon geloven, hield ik mij eraan. En ja hoor. Mijn gewicht begong op den duur weer te dalen. In een kleine 5 maanden ben ik inmiddels 7 kilo kwijt. Iets wat ik zelf niet meer zag gebeuren. 

Mijn streefgewicht is nog steeds 69,5, en mijn doel is zeker om dat te behouden. Maar ondanks dat streven, ben ik nu al zo tevreden en voelt alles wat er nu nog afgaat als extra en bonus, maar die bonus word wel behaald!

Ik kan Coach Ben voor iedereen aanraden die een doel heeft voor zijn/haar lichaam. Hij kan goed begeleiden en snapt echt de zaken waar je op dit gebied tegenaan loopt. Hij neemt de tijd om je te motiveren en komt met concrete zaken waardoor je weer in jezelf en het proces gaat geloven.

Inmiddels ben ik 3 dagen in de week gezakt met mijn kcal inname naar 1600kcal. Dit omdat je lichter natuurlijk minder verbrand en het hierdoor iets vlotter gaat wellicht. Maar ook dit was rustig. Ik mocht beginnen met af en toe, en geen 2 dagen achter elkaar, en maximaal 3x per week 1600 kcal te doen ipv 1800. Dit om te voorkomen dat ik mij (weer) ga uithongeren met eetbuiten als gevolg. Dit ging goed. Ik merkte dat het rustig ging, zonder al te veel protest van mijn lichaam, of beter gezegd, mijn geest. 

Door het draaien van nachtdiensten weet ik dat dit het proces niet ten goede komt. Ook dit begrijpt Ben zelf ook omdat hij zelf ook met de tijd snachts moet werken. Wanneer iemand je hier al bijna voor in is zakt mijn motivatie niet weg maar weet ik die te behouden. 1,5 kilo erbij na een nachtdienst, komt wel goed in de komende dagen. Extra rust nemen, extra lief voor mezelf zijn. Tijdens dagen met nachtdiensten iets meer eten zodat nog meer stress op mijn lichaam voorkomen of minder word en door!

Ik heb er de komende maanden alle vertrouwen in dat ik onder de 70 kilo het nieuwe jaar in mag gaan. Dankzij coach Ben!

 

Stay Tuned... To be Continued...

 

24. jan, 2020

Vanaf 6 janauri ben ik begonnen bij NewFysic. Een programma waar je op verschillende plekken terecht kan. Ikzelf ga bij de vestiging in Heemskerk. 4 jaar geleden, viel ik in 9 maanden veel kilo's af. Vanaf mijn zwaarste punt van 115 kilo viel ik af naar 80 kilo. Ik had een streefgewicht van 70 kilo in mijn hoofd en helaas had ik dit nog niet gehaald. 2,5 jaar geleden kwam ik Kenneth tegen, en helaas sindsdient, door allerlei redenen, niet meer gelukt meer te dalen in gewicht. In totaal kwam ik in die 2,5 jaar weer 4 kilo bij, wat opzich niet veel is gezien mijn chaotische levenwijze, een operatie, weinig slaap en weinig sporten. Kenneth is enorm supportive en begint begin 2019 ook met bewuster omgaan met eten én sporten. Helaas lukt het mij in 2019 nog niet om de draad volledig weer op te pakken. We beginnen met een verbouwing en ik open een eigen schoonheidssalon naast mijn fulltime baan en verkoop 573 social deals om mee te beginnen. Enorm druk dus!

Dit jaar moet voor mij echter echt het moment er komen. Via via kom ik bij New Fysic terecht. Een prima plek als je al ervaring heb maar ook als afvallen helemaal nieuw voor je is. Het is een duidelijk programma wat zo gestuurd kan zijn als je zelf wil. Je krijgt menu's en/of richtlijnen mee over voeding en wat beter is dan wat anders. Omdat ik met Macro's en calorieën al behoorlijk bekend ben is dit niet waar ik denk mijn winst te behalen. Wat voor mij de doorslag gaf was het wekelijkse weegmoment. Ik ben iemand die zich wil bewijzen. En hoe kan dat beter dan elke week aan iemand te laten zien dat je weer goed je best heb gedaan. Krom misschien, dat realiseer ik mij, maar toch werkt dit voor mij enorm goed. Als ik het dan even zwaar heb en neig om toch die reep chocolade te pakken denk ik nee, ik moet mij maandag (in mijn geval) weer bewijzen.

Na een vriendelijk, duidelijk en informatieve (vrijblijvende) intake op maandag 6 janauri ga ik aan de slag. Ik heb de zogenaamde purify meegekregen, een naast bisolvon smakend drankje waar je 3x per dag 20 minuten voor je maaltijd 15ml van drinkt. Dit reinigd je lever en is ondersteunend. Om te zorgen dat je vitamine inname voldoende is én je geen spierverlies gaat leiden krijg je tevens multi-vitamine én eiwit supplementen mee. Voora dat laatste helpt enorm, ook in een eiwitrijkdieet. Shakes kan mijn buik helaas niet tegen en op die manier weet je toch je extra eiwitten binnen te krijgen.

Ik probeer momenteel zoveel mogelijk te sporten, maar ook goed naar mijn lichaam te luisteren. Ik zit momenteel in de 3e week en voel mij al de hele week grieperig en niet fit. Daarom heb ik besloten niet te gaan sporten deze week. Hopelijk knap ik snel op en kan ik er komende week weer tegen aan. Ik probeer voldoende te slapen maar alles boven alles, mij aan mijn calorieën budget van 1337 kcal te houden per dag. Dit is weinig, maar wanneer dit vooral uit eiwitten bestaat, is dit prima te doen merk ik. 

Ik begon 6 januari op 85 kilo rond. Je weegt in kleding en er word 1 kilo afgetrokken voor je kleding. Je weegt wel op bloten voeten om de lichamelijk analyse te kunnen doen. Ik heb eigenlijk altijd hetzelfde aan naar de weging om zo ook geen onregelmatigheden te creeëren.

Aangezien ik al 2,5 jaar stil sta hoopte ik enorm dat dit wel ging lukken. en ja hoor de weegschaal ging eindelijk positief ochtendnieuws geven. Na de eerste week zat er 1.8 kilo verschil in. Het begin gaat altijd super hard, maar ze wegen ook vet en vochtpercentage. In mijn vocht was nauwelijks iets veranderd. Mijn spierenmassa was omhoog en mijn vetmassa omlaag. Zo moet het gaan, ik was tevreden. Ik eindigde op 33.2 kilo.

De 2e meting was ik wederom positief. Ik wilde onder de 82 uitkomen maar wist niet of dit gelukt was. Maar ja hoor, 81.9. Wederom blij, 1,3 kilo eraf!

Komende maandag 27 januari heb ik mijn 3e meting en hoop ik onder de 81 kilo te zitten.

2 april gaan Kenneth en ik naar Bali en had ik als streven onder de 80 kilo zitten. Dit is echter nog 9 weken in de toekomst. Omdat het nu zo goed gaat heb ik dit doel bijgesteld naar tegen de 75 kilo aan zitten. Fingers Crosses.

Stay Tuned... To be Continued... 

16. aug, 2018

Afgelopen weekend heb ik in een video gepraat over mijn strijd met de weegschaal. Deze is ook bij video's te zien op mijn site. Afgelopen 3 maanden ben ik met mijn 3e personal body plan begonnen. Vastberaden om voor mijn vakantie mijn gewicht terug te brengen naar 75 kilo. Ik bedoel, ik ben al eens 20 kilo afgevallen en nagenoeg eraf gehouden, wat kan die laatste 10 kilo dan voor moeite zijn toch? Dat had ik dus even onderschat. De eerste maand ging enorm goed en snel, al snel was ik weer van 84 naar 80 kilo gezakt. Maar toen, toen bleef ik in het enorm bekend plateau hangen. Ik kom maar niet onder die 80 uit. Wat ik ook doe. Ik word hier enorm gefrustreerd van en heb zelfs mijn coach in tranen aan de telefoon gehad hierover. Waarom werkt mijn lichaam niet mee in doen wat ik ervan verwacht. Gelukkig heb ik echt de fijnste coach die ik me kan wensen en heeft zij mij gerustgesteld en geleerd wat minder hard te zijn voor mezelf. Ook heeft ze mij doen inzien dat ik beter niet teveel op de weegschaal kan focussen maar meer op de spiegel, toch vind ik dat moeilijk en zelfs eng. 

Toen ik 1,5 jaar geleden begon met mijn 1ste PBP woog ik 94 kilo, ik beschouwde mezelf toen al als redelijk wat afgevallen door mijn werk toentertijd bij deliveroo, waardoor ik veel fietste, en ik denk daarom dat ik op mijn zwaarst in ieder geval boven de 100 kilo heb gewogen, ik had echter toen geen weegschaal dus echt zeker weten wat mijn zwaarste gewicht was doe ik niet.

Toen ik begon had ik wel een idee om slanker te worden, en vooral ook fitter. Maar niet omdat ik niet tevreden was met mijn spiegelbeeld, met of zonder kleding aan. Ik was prima tevreden. Had geen moeite met mezelf in bikini, en lag gewoon met alle comfort op het strand. Dit is gek genoeg veranderd toen ik mij bezig ben gaan houden met sport, voeding en afvallen. 

Ik ben met veel dingen een behoorlijke perfectionist, iemand heeft mij zelfs een keer een streber genoemt, al was dat toen negatief bedoeld. Ik zie mijzelf zeker zo. Ik gun mezelf geen break en ga door tot mijn doel bereikt is, en stel deze, als het even kan, nog wel een paar keer wat verder bij. Toen ik dus als streefgewicht 75 kilo had bedacht, werd dit al snel 70 kilo, welke ik helaas dus nog niet gehaald heb.

Momenteel heb ik de batterijen uit mijn weegschaal gehaald, ik mag mij van mezelf alleen nog maar 1x per 4 weken wegen als mijn meetmoment van PBP er is en ik mijn gewicht in mijn app moet invullen. Ik woog mezelf elke maandag, wat eigenlijk al niet handig is, direct na het weekend. Met dit warme weer heb ik veel vocht vast gehouden, wat ook mijn gewicht beinvloed natuurlijk. Kortom, ik raakte enorm gedemotiveerd door die stomme weegschaal. Elke keer na 1 week super hard werken, opletten en meer NEE zeggen dan ik zou willen, en geen gram eraf, of erger, aangekomen. Niet echt een positieve manier om je maandagochtend mee te beginnen toch?

Hierdoor heb ik dus besloten nog maar 1x per 4 weken te wegen en eigenlijk ook dan er niet op af te gaan, maar op de spiegel. Maar, zoals ik ook in mijn video uitleg, durf ik niet op de spiegel af te gaan. Toen ik 94 kilo en zwaarder woog, vond ik wat ik zag eigenlijk prima, nu zie ik foutjes waar ik nog aan moet werken. Ik voel mij nu, 14 kilo en meer lichter dan toen, vaak een stuk dikker. Ook kan het zo maar zijn dat ik op maandag alles nog prima vind, en op woensdag mezelf echt vreselijk dik vind, terwijl ik dan geen gram ben aangekomen. Hoe ga ik dan af kunnen gaan op de spiegel i.p.v. p de weegschaal?

Ik heb besloten mij momenteel te focussen op mezelf, mijn positive denkwijze, voeding en bewegen. Ik heb als missie niet aankomen, maar vooral me goed voelen over mezelf, zonder elke cel van mijn lichaam onder de loep te nemen. Mijn doelen blijven stiekem natuurlijk nog gewoon achter in mijn hoofd. Maar ik vind het zonde om mijn gelukkige bevoorrechte leven te laten ondermijnen door 5 of 10 kilo meer dan mijn streefgewicht

 

Stay Tuned... To be Continued....

3. mei, 2018

18 februari 2018 liep mijn 2e personal body plan af. Exact 1 jaar nadat ik aan mijn PBP avontuur begonnen ben. In de tussentijd is er zoveel gebeurd in mijn leven. Ik ben een ander mens, aan de buitenkant maar ook zeker aan de binnenkant. Ik voel mij prettiger in mijn vel, kijk met een glimlach naar mezelf in de spiegel maar voel mij vooral ook een stuk fitter. Ik heb minder last van mijn knieën en ook mijn conditie is stukken beter. Ik ben sterker en minder moe, ondanks dat ik nog steeds veel uren maak op het gebied van werk. Maar de grootste verandering in mijn leven naast 2x van baan te zijn veranderd, meerdere bijbanen aan te kant te hebben gezet, een andere dagelijkse planning te hebben en beter voor mezelf te hebben leren zorgen is dat ik een relatie heb gekregen. Dit is denk ik de grootste verandering ooit voor mij. Niet omdat het leven echt heel veel anders is, ik ga gewoon nog steeds veel naar mijn werk, eet, slaap, sport en doe boodschappen, maar dit mag ik nu allemaal met iemand delen. Iets waar ik altijd de ambitie voor had maar nooit van had gedacht het zo voor mezelf te mogen meemaken.

Op het gebied van liefde was ik altijd een echt meisje-meisje. Ik geloofde in het sprookje. Helaas zoals bekend werd de vanzelfsprekendheid van de in mijn jeugd gespiegelde bekende sprookjes snel als niet realistisch bestempeld. Na 2 slechte relaties was ik ervan overtuigd dat die manier van liefde écht een sprookje is en niet in de realiteit voor komt. Ondanks dat je soms wel eens aan het twijfelen gebracht word door mensen om je heen. 

Toch kan ik op dit moment in mijn leven zeggen dat het wel degelijk bestaat, in ieder geval voor mij. Ik heb iemand gevonden waar ik zo naadloos mee klik, dat ik het woord soulmate in de mond durf te nemen. Iemand waar ik 99.9% van de tijd mee op 1 lijn lig en hoogstends een korte woordenwisseling mee kan krijgen over of er nu wel of geen stopbord staat aan het einde van die straat. Het gaat nooit écht ergens over als wij een discussie hebben en kunnen het daarom gelukkig ook beide snel achter ons laten.

Door deze recent gevonden liefde ben ik anders gaan nadenken over de toekomst. Ik ben nog meer gedreven om mijn dromen waar te maken. AL mijn dromen, dus ook mijn ideale figuur te verwezelijken. Ik was aan het einde van mijn 2e PBP eigenlijk wel tevreden en vond het wel goed zo. Ik ben blijven sporten en helaas zal ik de rest van mijn leven caloriën moeten tellen en moeten blijven opletten wat ik eet, als ik geen 110 kilo meer wil worden binnen een half jaar, alleen stoppen met brood en snoep is bij mij helaas niet voldoende. Nu heb ik dan toch de stap gezet om voor de laatste keer een PBP te beginnen, dit keer wel voor een periode van 18 maanden!!! 

Het zal zwaarder worden omdat ik nu meer vrije tijd en gezelligheid ken, maar daardoor ook gelukkiger ben en dus minder snel voedsel nodig heb om een fijn gevoel te krijgen, aangezien ik een echte troost-eter ben. Ik hoop dat het mij lukt, maar zoals ik mij nu voel, kan ik de hele wereld aan, en ga ik dat gevoel dus mis/gebruiken om mijn ideale figuur te creëren.

Ik zal op mijn instagram progressie foto's posten en mijn bevindingen ook hier weer uitgebreid uitspreken. 

Stay Tuned... To be Continued...

21. dec, 2017

Helaas heb ik de afgelopen weken niet kunnen sporten. 2 maanden geleden kreeg ik nierbekkenontsteking waar ik zeker 3 weken goed last van gehad heb en mijn lichaam verzwakt was en niet kon sporten. Tevens heb ik een kleine chrirugische ingreep gehad begin november waardoor ik 6 weken niet mocht sporten. Nu deze 6 weken voorbij zijn ben ik deze week weer begonnen met sporten. Helaas iets aangekomen, maar zeker niet veel. 

Vanaf deze week ben ik bijna weer volledig ''back on track''. Momenteel moet ik nog veel werken om een inkomstenbelastingaanslag in februari te betalen. Gelukkig is dit bijna in zicht en kan ik daarna, en hopelijk snel in de aanloop ernaar, weer 100% aan de slag. 

Mijn streefgewicht is nog steeds 70kg, en ik heb besloten dit sowieso te blijven nastreven. Echter heb ik hier geen termijn aan gesteld, het is te onzeker hoeveel ik kan afvallen met mijn vele werken en onregelmatige slaapritme om daar een tijdsbestek aan te geven. Ook raak ik dan alleen maar teleurgesteld en dat is natuurlijk slecht voor mijn motivatie.

Eind maart heb ik een afspraak bij medisch lasercentrum haarlem voor het bevriezen (cryolypolyse) van mijn vet op mijn onderbuik en heupen/flanken. Dit zijn vetjes die ik, ondanks mijn aangepaste voeding en sporten, moeilij weg krijg. Ook komt hier iets wat verslapte huid bij kijken waar wat vetcellen inzitten en daardoor moeilijk weg te krijgen zijn. 

Deze behandeling kost mij € 495,- euro voor beide zones. Ik heb hier heel veel goede berichten over gehoord en ga het daarom er toch op wagen. Ik vind het heel frustrerend als ik mijn buikspieren goed voel liggen, maar niet zichtbaar krijg door het laagje wat eroverheen ligt.

Uiteraard zal ik hier mijn voor en na foto's uploaden.

20 februari loopt mijn 2e PBP af en ik heb besloten deze niet te verlengen. Mijn coach en ik zijn ondertussen ook vriendschappelijk betrokken met elkaar en ik kan haar dus blijven benaderen voor tips en vragen. Verder is mijn etenspatroon makkelijk te handhaven zonder de app, het is een verandering van levensstijl geworden en dus word het een soort automatisme, een gewoonte, je voedingsstoffen op elkaar af te stemmen op basis van macro's. 

In plaats van de PBP app ga ik de gratis app my fitness pal gebruiken. Dit is een soort gelijke app waar je voeding in kan tracken en resultaten in kan managen. Dit gaat mij helpen de 70kg te bereiken, vroeg of laat.

 

Stay Tuned... To be Continued