PersonalBodyPlan

16. aug, 2018

Afgelopen weekend heb ik in een video gepraat over mijn strijd met de weegschaal. Deze is ook bij video's te zien op mijn site. Afgelopen 3 maanden ben ik met mijn 3e personal body plan begonnen. Vastberaden om voor mijn vakantie mijn gewicht terug te brengen naar 75 kilo. Ik bedoel, ik ben al eens 20 kilo afgevallen en nagenoeg eraf gehouden, wat kan die laatste 10 kilo dan voor moeite zijn toch? Dat had ik dus even onderschat. De eerste maand ging enorm goed en snel, al snel was ik weer van 84 naar 80 kilo gezakt. Maar toen, toen bleef ik in het enorm bekend plateau hangen. Ik kom maar niet onder die 80 uit. Wat ik ook doe. Ik word hier enorm gefrustreerd van en heb zelfs mijn coach in tranen aan de telefoon gehad hierover. Waarom werkt mijn lichaam niet mee in doen wat ik ervan verwacht. Gelukkig heb ik echt de fijnste coach die ik me kan wensen en heeft zij mij gerustgesteld en geleerd wat minder hard te zijn voor mezelf. Ook heeft ze mij doen inzien dat ik beter niet teveel op de weegschaal kan focussen maar meer op de spiegel, toch vind ik dat moeilijk en zelfs eng. 

Toen ik 1,5 jaar geleden begon met mijn 1ste PBP woog ik 94 kilo, ik beschouwde mezelf toen al als redelijk wat afgevallen door mijn werk toentertijd bij deliveroo, waardoor ik veel fietste, en ik denk daarom dat ik op mijn zwaarst in ieder geval boven de 100 kilo heb gewogen, ik had echter toen geen weegschaal dus echt zeker weten wat mijn zwaarste gewicht was doe ik niet.

Toen ik begon had ik wel een idee om slanker te worden, en vooral ook fitter. Maar niet omdat ik niet tevreden was met mijn spiegelbeeld, met of zonder kleding aan. Ik was prima tevreden. Had geen moeite met mezelf in bikini, en lag gewoon met alle comfort op het strand. Dit is gek genoeg veranderd toen ik mij bezig ben gaan houden met sport, voeding en afvallen. 

Ik ben met veel dingen een behoorlijke perfectionist, iemand heeft mij zelfs een keer een streber genoemt, al was dat toen negatief bedoeld. Ik zie mijzelf zeker zo. Ik gun mezelf geen break en ga door tot mijn doel bereikt is, en stel deze, als het even kan, nog wel een paar keer wat verder bij. Toen ik dus als streefgewicht 75 kilo had bedacht, werd dit al snel 70 kilo, welke ik helaas dus nog niet gehaald heb.

Momenteel heb ik de batterijen uit mijn weegschaal gehaald, ik mag mij van mezelf alleen nog maar 1x per 4 weken wegen als mijn meetmoment van PBP er is en ik mijn gewicht in mijn app moet invullen. Ik woog mezelf elke maandag, wat eigenlijk al niet handig is, direct na het weekend. Met dit warme weer heb ik veel vocht vast gehouden, wat ook mijn gewicht beinvloed natuurlijk. Kortom, ik raakte enorm gedemotiveerd door die stomme weegschaal. Elke keer na 1 week super hard werken, opletten en meer NEE zeggen dan ik zou willen, en geen gram eraf, of erger, aangekomen. Niet echt een positieve manier om je maandagochtend mee te beginnen toch?

Hierdoor heb ik dus besloten nog maar 1x per 4 weken te wegen en eigenlijk ook dan er niet op af te gaan, maar op de spiegel. Maar, zoals ik ook in mijn video uitleg, durf ik niet op de spiegel af te gaan. Toen ik 94 kilo en zwaarder woog, vond ik wat ik zag eigenlijk prima, nu zie ik foutjes waar ik nog aan moet werken. Ik voel mij nu, 14 kilo en meer lichter dan toen, vaak een stuk dikker. Ook kan het zo maar zijn dat ik op maandag alles nog prima vind, en op woensdag mezelf echt vreselijk dik vind, terwijl ik dan geen gram ben aangekomen. Hoe ga ik dan af kunnen gaan op de spiegel i.p.v. p de weegschaal?

Ik heb besloten mij momenteel te focussen op mezelf, mijn positive denkwijze, voeding en bewegen. Ik heb als missie niet aankomen, maar vooral me goed voelen over mezelf, zonder elke cel van mijn lichaam onder de loep te nemen. Mijn doelen blijven stiekem natuurlijk nog gewoon achter in mijn hoofd. Maar ik vind het zonde om mijn gelukkige bevoorrechte leven te laten ondermijnen door 5 of 10 kilo meer dan mijn streefgewicht

 

Stay Tuned... To be Continued....

3. mei, 2018

18 februari 2018 liep mijn 2e personal body plan af. Exact 1 jaar nadat ik aan mijn PBP avontuur begonnen ben. In de tussentijd is er zoveel gebeurd in mijn leven. Ik ben een ander mens, aan de buitenkant maar ook zeker aan de binnenkant. Ik voel mij prettiger in mijn vel, kijk met een glimlach naar mezelf in de spiegel maar voel mij vooral ook een stuk fitter. Ik heb minder last van mijn knieën en ook mijn conditie is stukken beter. Ik ben sterker en minder moe, ondanks dat ik nog steeds veel uren maak op het gebied van werk. Maar de grootste verandering in mijn leven naast 2x van baan te zijn veranderd, meerdere bijbanen aan te kant te hebben gezet, een andere dagelijkse planning te hebben en beter voor mezelf te hebben leren zorgen is dat ik een relatie heb gekregen. Dit is denk ik de grootste verandering ooit voor mij. Niet omdat het leven echt heel veel anders is, ik ga gewoon nog steeds veel naar mijn werk, eet, slaap, sport en doe boodschappen, maar dit mag ik nu allemaal met iemand delen. Iets waar ik altijd de ambitie voor had maar nooit van had gedacht het zo voor mezelf te mogen meemaken.

Op het gebied van liefde was ik altijd een echt meisje-meisje. Ik geloofde in het sprookje. Helaas zoals bekend werd de vanzelfsprekendheid van de in mijn jeugd gespiegelde bekende sprookjes snel als niet realistisch bestempeld. Na 2 slechte relaties was ik ervan overtuigd dat die manier van liefde écht een sprookje is en niet in de realiteit voor komt. Ondanks dat je soms wel eens aan het twijfelen gebracht word door mensen om je heen. 

Toch kan ik op dit moment in mijn leven zeggen dat het wel degelijk bestaat, in ieder geval voor mij. Ik heb iemand gevonden waar ik zo naadloos mee klik, dat ik het woord soulmate in de mond durf te nemen. Iemand waar ik 99.9% van de tijd mee op 1 lijn lig en hoogstends een korte woordenwisseling mee kan krijgen over of er nu wel of geen stopbord staat aan het einde van die straat. Het gaat nooit écht ergens over als wij een discussie hebben en kunnen het daarom gelukkig ook beide snel achter ons laten.

Door deze recent gevonden liefde ben ik anders gaan nadenken over de toekomst. Ik ben nog meer gedreven om mijn dromen waar te maken. AL mijn dromen, dus ook mijn ideale figuur te verwezelijken. Ik was aan het einde van mijn 2e PBP eigenlijk wel tevreden en vond het wel goed zo. Ik ben blijven sporten en helaas zal ik de rest van mijn leven caloriën moeten tellen en moeten blijven opletten wat ik eet, als ik geen 110 kilo meer wil worden binnen een half jaar, alleen stoppen met brood en snoep is bij mij helaas niet voldoende. Nu heb ik dan toch de stap gezet om voor de laatste keer een PBP te beginnen, dit keer wel voor een periode van 18 maanden!!! 

Het zal zwaarder worden omdat ik nu meer vrije tijd en gezelligheid ken, maar daardoor ook gelukkiger ben en dus minder snel voedsel nodig heb om een fijn gevoel te krijgen, aangezien ik een echte troost-eter ben. Ik hoop dat het mij lukt, maar zoals ik mij nu voel, kan ik de hele wereld aan, en ga ik dat gevoel dus mis/gebruiken om mijn ideale figuur te creëren.

Ik zal op mijn instagram progressie foto's posten en mijn bevindingen ook hier weer uitgebreid uitspreken. 

Stay Tuned... To be Continued...

21. dec, 2017

Helaas heb ik de afgelopen weken niet kunnen sporten. 2 maanden geleden kreeg ik nierbekkenontsteking waar ik zeker 3 weken goed last van gehad heb en mijn lichaam verzwakt was en niet kon sporten. Tevens heb ik een kleine chrirugische ingreep gehad begin november waardoor ik 6 weken niet mocht sporten. Nu deze 6 weken voorbij zijn ben ik deze week weer begonnen met sporten. Helaas iets aangekomen, maar zeker niet veel. 

Vanaf deze week ben ik bijna weer volledig ''back on track''. Momenteel moet ik nog veel werken om een inkomstenbelastingaanslag in februari te betalen. Gelukkig is dit bijna in zicht en kan ik daarna, en hopelijk snel in de aanloop ernaar, weer 100% aan de slag. 

Mijn streefgewicht is nog steeds 70kg, en ik heb besloten dit sowieso te blijven nastreven. Echter heb ik hier geen termijn aan gesteld, het is te onzeker hoeveel ik kan afvallen met mijn vele werken en onregelmatige slaapritme om daar een tijdsbestek aan te geven. Ook raak ik dan alleen maar teleurgesteld en dat is natuurlijk slecht voor mijn motivatie.

Eind maart heb ik een afspraak bij medisch lasercentrum haarlem voor het bevriezen (cryolypolyse) van mijn vet op mijn onderbuik en heupen/flanken. Dit zijn vetjes die ik, ondanks mijn aangepaste voeding en sporten, moeilij weg krijg. Ook komt hier iets wat verslapte huid bij kijken waar wat vetcellen inzitten en daardoor moeilijk weg te krijgen zijn. 

Deze behandeling kost mij € 495,- euro voor beide zones. Ik heb hier heel veel goede berichten over gehoord en ga het daarom er toch op wagen. Ik vind het heel frustrerend als ik mijn buikspieren goed voel liggen, maar niet zichtbaar krijg door het laagje wat eroverheen ligt.

Uiteraard zal ik hier mijn voor en na foto's uploaden.

20 februari loopt mijn 2e PBP af en ik heb besloten deze niet te verlengen. Mijn coach en ik zijn ondertussen ook vriendschappelijk betrokken met elkaar en ik kan haar dus blijven benaderen voor tips en vragen. Verder is mijn etenspatroon makkelijk te handhaven zonder de app, het is een verandering van levensstijl geworden en dus word het een soort automatisme, een gewoonte, je voedingsstoffen op elkaar af te stemmen op basis van macro's. 

In plaats van de PBP app ga ik de gratis app my fitness pal gebruiken. Dit is een soort gelijke app waar je voeding in kan tracken en resultaten in kan managen. Dit gaat mij helpen de 70kg te bereiken, vroeg of laat.

 

Stay Tuned... To be Continued

1. dec, 2017

Het einde raakt bijna in zicht. 20 februari 2018 rond ik mijn 2e half jaar van personal body plan af. Ik ben momenteel al aan het afbouwen hoeveel ik de app gebruik. Ik probeer elke dag zelf te bepalen wat ik eet, en het dan de volgende dag pas in te voeren om te zien of ik de juiste keuzes heb gemaakt die dag ervoor. Dit gaat verbaazingwekkend goed. Ik merk echt dat ik de switch naar een andere levenstijl gemaakt heb. Ik ben niet meer op dieet, ik leef op een andere manier. Dit is een geruststellende gedachtte voor mij. Even dacht ik dat ik nooit meer op een normale manier met eten kon omgaan. Helaas kon ik door wat mediche omstandigheden een tijdje niet (volwaardig) sporten. Hierdoor is mijn spierenopbouw gestangneerd en mijn spiermassa zelfs een beetje afgenomen. Ik voel mij echter wel goed, merk dat ik weinig opgeblazen meer ben, en dat ik mijn eten juist weet te doseren. De combinatie van dat alles maar mij een gelukkig en gezond mens. Ik ga nog steeds lekker uit eten, best vaak de laatste tijd, en houd hier rekening mee gedurende de dag. Bij spontane eetplannen hou ik de volgende dag een soort balansdag, om toch zo een beetje alles in balans te houden. Deze week ben ik rustig weer begonenn met sporten en dit is mij goed bevallen. We gaan er weer tegenaan.

Is het nu na 20 februari afgelopen met de reis naar een beter en gezonder en mooier lijf? 

Nee absoluut niet. Ik ga nog steeds door met de zelfde richtlijnen als dat ik nu heb in mijn voeding. Nog steeds een calorieën te kort aanhouden om zo mijn vetmassa te verminderen, en nog steeds veel eiwitten en krachttraining om mijn spieren te laten vermeerderen. Dit gaat alleen allemaal wat langzamer, en dus heb ik nu al geleerd tevreden te zijn met hoe ik er nu uit zie. Alles wat daar nog beter aan word, is bonus. Ik wil nooit meer terug naar het lichaam wat ik begin dit jaar had, ook al was ik er toen niet ontevreden over. Wat ik alleen jammer vind, is dat ik mij nu soms dikker kan voelen dan 20 kg geleden. Dat zit in je hoofd en moet je zelf een manier voor vinden om mee om te gaan, maar toch, alsof je je hele huis heb geschilderd en denkt, ik vond het mooier voordat ik dat gedaan heb. Voelt als zonde van je werk. Maar ook dit heeft, net als alles, tijd nodig. Ik zal progressie foto's blijven maken en zo nu en dan blijven posten op instagram om zo andere mensen hopelijk te motiveren de stap te maken die ik heb gemaakt begin dit jaar. Ik zal daar de rest van mijn leven wat aan hebben, fysiek, maar zeker ook mentaal. 

Stay Tuned... To be continued...

2. nov, 2017

Ondertussen ben ik bijna op de helft van mijn 2e PBP. Ik ervaar vooral spieropbouw, ondanks mijn lage kcal budget, in samenspraak met mijn coach,val ik weinig kilo's af. Dit vind ik opzich ook fijn, want ik merkte tijdens mijn sportvast, wat overigens een superfijne boost voor mijn metabolisme was, dat ik ook wat spiermassa verloor. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, dus die spiermassa zit er gelukkig ook weer bij. Ik combineer momenteel mijn trainingen op de sportschool met oefeningen thuis. Mijn werkschema laat het momenteel vaak moeilijk toe 4x per week naar de sportschool te gaan. Gelukkig zijn veel oefeningen thuis te doen, en aangezien ik ook een set BodyPump gewichten thuis heb, kom ik een heel eind. ik doe nu 2x per week mijn oefeningen thuis en ga minimaal 2x per week naar de sportschool, waar ik onder andere de dingen doe, die ik thuis niet kan doen. Ik heb het dan bijvoorbeeld over traplopen (geloof me, thuis 100x mijn trap op en af is te gevaarlijk) en de legpress. Ik merk dat mijn lichaam erg gewend is aan de dagelijkse trainingen en lichamelijke activiteit die ik ermee doe. Dit is fijn want daardoor kun je steeds een stukje verder gaan. Ik heb vrede met het resultaat zoals dit nu is, maar dit wil niet zeggen dat ik het hierbij laat. Ik heb nog voldoende ambitie om een nog betere versie van mijzelf en mijn lichaam te creeëren. Met behulp van mijn super fijne, lieve en motiverende coach weet ik zeker dat ik er kom. Een nieuwe sportvast in het nieuwe jaar sluit ik dan ook zeker niet uit, want wat een energie heb ik daarvan gekregen! Uit zelfbescherming weeg ik mezelf thuis bijna niet meer, alleen nog bij mijn coach. Zij heeft een speciale weegschaal welke meet of je vet of spier bent aangekomen, beter natuurlijk, want als je thuis elke keer dat getal van die weegschaal niet ziet veranderen, of erger, omhoog ziet gaan, denk je dat je iets verkeerd doet, terwijl je juist zo streng voor je zelf geweest bent. Vaak is het dan vocht of spieren welke bij gekomen zijn en je dus wel degelijk vet verloren bent. Ik vind het heel prettig mijzelf nu nog maar 1x per 4 weken bij mijn coach te wegen.

Opgeven is geen optie, het is een lange weg, maar het is het waard!

Stay Tuned... To be Continued....