20. apr, 2017

Week 5

Zoals gemeld ben ik 5 weken geleden begonnen met Personal Body Plan, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik laaiend enthousiast ben! Ik heb een super leuke en betrokken coach waar ik altijd mijn vragen aan kan stellen, een prima te doen voedings en trainingsschema en dat allemaal gepaard met een hele handige app.

Zoals men weet ben ik een druk persoontje met veel werk, weinig slaap en onregelmatige werktijden. Hierdoor had ik aan het begin wel wat twijfels over of mij dit wel ging lukken of dat ik misschien toch wat wijzigingen in mijn dagelijkse planning moest gaan aanbrengen met alle gevolgen van dien. Maar nee hoor! ik hou gewoon mijn manier van leven aan alleen 1 verschil, ik eet nu gewoon meer dan 1x per dag, en gezond! 

De eerste dag ben ik gewoon gaan eten waarvan ik dacht, dat is wel gezond! ik voerde dit in in de app die voor je bijhoud hoeveel je van elke macro binnen heb gekregen en hoeveel je er nog moet/mag. Wat blijkt, ik eet veel te veel ''vetten'' en van de rest gewoon niet genoeg, ook niet genoeg kcal trouwens. Dit moest dus anders.Omdat ik altijd druk en onderweg ben at ik vaak 1500 kcal per dag, wat niet veel is, maar dit at ik gedurende 2 uur op een dag, de lunch. hierdoor werd mijn verbranding niet echt goed geactiveerd. Ook voldoende water en kruidenthee drinken zat niet in mijn systeem. Die 2 zaken zijn nu voor goed veranderd voor mij.

ik ben momenteel met de 5e van de 24 weken bezig en weet nu al dat ik na die 24 weken niet ga stoppen. Mijn doel is 20 kilo afvallen in 24 weken. Elke maandag weeg ik mij voor mezelf om te zien hoe het gaat en om extra motivatie te putten uit mijn vooruitgang. de eerste 2 weken verloor ik maar liefst 2,5 kilo per week! het gaat altijd snel aan het begin maar toch had ik nu een voorsprong van 3 kilo! de 3e week werd het 2 kilo en de 4e week 1. In totaal ben ik dus 8 kilo afgevallen in 4 weken tijd! Super gemotiveerd had ik mijn eerste weegmoment dus afgerond op dag 1 van week 5. Ik moet nog maar 12 kilo. Toch kon ik het niet helpen door deze meevaller mijn doel iets bij te stellen. Daarom is mijn doel nu 24 kilo afvallen in 24 weken, 1 kilo per week zou te doen moeten zijn helemaal omdat ik nu al 4 kilo voorloop. Mijn startgewicht was 94 kilo en mijn streefgewicht is dus 70 kilo! ik moet zeggen dat ik mij nu al echt top voel en tevreden ben over mijn resultaten, maar ik wil voor de max gaan. Ik hoop dat mijn doel sneller bereikt word dan in 24 weken zodat ik de laatste weken echt puur op strakheid kan gaan sporten en eventueel wat verstrakkende lichaamsbehandelingen in een schoonheidssalon kan ondergaan.  Maar eerst maar die volgende 16 kilo eraf trainen. 

Door mij aan mijn voedingsschema en macro's te houden gaat het goed, mijn coach heeft geen aanmerkingen en ik voel mij er lekker bij. Ik probeer alleen de dingen te eten die in de ''groene'' lijst staan, ga gewoon uit eten maar let dan op wat ik bestel en bestel geen toetje. Tevens wil ik echt elke dag al mijn macro's gehaald hebben, je doet het of je doet het niet vind ik.

Ook sporten vind ik tegenwoordig helemaal niet meer erg. Sowieso sport ik met mijn beste vriendin en zij is ook erg supportive! we sporten eerst 3x per week maar nu mijn trainingsschema 4x per week vereist probeert zij ook gewoon 4x te gaan! Super blij dat ik met haar sport. Ik probeer wel wat extra's te doen op het gebied van cardio. Ik heb dit met mijn coach overlegd en zij geeft aan dat dit alleen maar goed is. Kortom elke trainingsdag 1 uur cardio vooraf aan mijn trainingsschema. Meestal doe ik 2x 5 minuten roeien op de hoogste intensiteit, 10 minuten traplopen, 20 minuten helling op snel wandelen op de loopband en 20 minuten flink doorfietsen. Dan heb ik natuurlijk ook nog mijn werk voor Deliveroo waar ik de nodige km's voor maak elke week, voor zover dus mijn cardio.

Binnenkort wil ik een keer gaan sporten in een 24 uurs sportschool, voordat ik sochtends ga werken. Dit zou betekenen dat ik om 5:00 in de sportschool sta maar dan wel extra cardio kan doen gedurende de week. Eens kijken of mij dat gaat lukken!

 

Volgende week zaterdag ga ik op vakantie en kan ik 1,5 week niet sporten. Wel ga ik meer lopen dan normaal in mijn dagelijks leven dus volgens mijn coach moet dat wel tegen elkaar wegvallen

Over 3 weken heb ik mijn 2e officiele weeg en meet moment. ik ben benieuwd. Mijn streven voor de 2e 4 weken is 5 kilo kwijt. Hopelijk haal ik dat zodat ik op de -/- 13 kilo zit en dus over de helft ben!

 

Stay Tuned... To be Continued...