2. nov, 2017

Halverwege mijn 2e Personal Body Plan

Ondertussen ben ik bijna op de helft van mijn 2e PBP. Ik ervaar vooral spieropbouw, ondanks mijn lage kcal budget, in samenspraak met mijn coach,val ik weinig kilo's af. Dit vind ik opzich ook fijn, want ik merkte tijdens mijn sportvast, wat overigens een superfijne boost voor mijn metabolisme was, dat ik ook wat spiermassa verloor. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, dus die spiermassa zit er gelukkig ook weer bij. Ik combineer momenteel mijn trainingen op de sportschool met oefeningen thuis. Mijn werkschema laat het momenteel vaak moeilijk toe 4x per week naar de sportschool te gaan. Gelukkig zijn veel oefeningen thuis te doen, en aangezien ik ook een set BodyPump gewichten thuis heb, kom ik een heel eind. ik doe nu 2x per week mijn oefeningen thuis en ga minimaal 2x per week naar de sportschool, waar ik onder andere de dingen doe, die ik thuis niet kan doen. Ik heb het dan bijvoorbeeld over traplopen (geloof me, thuis 100x mijn trap op en af is te gevaarlijk) en de legpress. Ik merk dat mijn lichaam erg gewend is aan de dagelijkse trainingen en lichamelijke activiteit die ik ermee doe. Dit is fijn want daardoor kun je steeds een stukje verder gaan. Ik heb vrede met het resultaat zoals dit nu is, maar dit wil niet zeggen dat ik het hierbij laat. Ik heb nog voldoende ambitie om een nog betere versie van mijzelf en mijn lichaam te creeëren. Met behulp van mijn super fijne, lieve en motiverende coach weet ik zeker dat ik er kom. Een nieuwe sportvast in het nieuwe jaar sluit ik dan ook zeker niet uit, want wat een energie heb ik daarvan gekregen! Uit zelfbescherming weeg ik mezelf thuis bijna niet meer, alleen nog bij mijn coach. Zij heeft een speciale weegschaal welke meet of je vet of spier bent aangekomen, beter natuurlijk, want als je thuis elke keer dat getal van die weegschaal niet ziet veranderen, of erger, omhoog ziet gaan, denk je dat je iets verkeerd doet, terwijl je juist zo streng voor je zelf geweest bent. Vaak is het dan vocht of spieren welke bij gekomen zijn en je dus wel degelijk vet verloren bent. Ik vind het heel prettig mijzelf nu nog maar 1x per 4 weken bij mijn coach te wegen.

Opgeven is geen optie, het is een lange weg, maar het is het waard!

Stay Tuned... To be Continued....