16. aug, 2018

Kilo's of CM's

Afgelopen weekend heb ik in een video gepraat over mijn strijd met de weegschaal. Deze is ook bij video's te zien op mijn site. Afgelopen 3 maanden ben ik met mijn 3e personal body plan begonnen. Vastberaden om voor mijn vakantie mijn gewicht terug te brengen naar 75 kilo. Ik bedoel, ik ben al eens 20 kilo afgevallen en nagenoeg eraf gehouden, wat kan die laatste 10 kilo dan voor moeite zijn toch? Dat had ik dus even onderschat. De eerste maand ging enorm goed en snel, al snel was ik weer van 84 naar 80 kilo gezakt. Maar toen, toen bleef ik in het enorm bekend plateau hangen. Ik kom maar niet onder die 80 uit. Wat ik ook doe. Ik word hier enorm gefrustreerd van en heb zelfs mijn coach in tranen aan de telefoon gehad hierover. Waarom werkt mijn lichaam niet mee in doen wat ik ervan verwacht. Gelukkig heb ik echt de fijnste coach die ik me kan wensen en heeft zij mij gerustgesteld en geleerd wat minder hard te zijn voor mezelf. Ook heeft ze mij doen inzien dat ik beter niet teveel op de weegschaal kan focussen maar meer op de spiegel, toch vind ik dat moeilijk en zelfs eng. 

Toen ik 1,5 jaar geleden begon met mijn 1ste PBP woog ik 94 kilo, ik beschouwde mezelf toen al als redelijk wat afgevallen door mijn werk toentertijd bij deliveroo, waardoor ik veel fietste, en ik denk daarom dat ik op mijn zwaarst in ieder geval boven de 100 kilo heb gewogen, ik had echter toen geen weegschaal dus echt zeker weten wat mijn zwaarste gewicht was doe ik niet.

Toen ik begon had ik wel een idee om slanker te worden, en vooral ook fitter. Maar niet omdat ik niet tevreden was met mijn spiegelbeeld, met of zonder kleding aan. Ik was prima tevreden. Had geen moeite met mezelf in bikini, en lag gewoon met alle comfort op het strand. Dit is gek genoeg veranderd toen ik mij bezig ben gaan houden met sport, voeding en afvallen. 

Ik ben met veel dingen een behoorlijke perfectionist, iemand heeft mij zelfs een keer een streber genoemt, al was dat toen negatief bedoeld. Ik zie mijzelf zeker zo. Ik gun mezelf geen break en ga door tot mijn doel bereikt is, en stel deze, als het even kan, nog wel een paar keer wat verder bij. Toen ik dus als streefgewicht 75 kilo had bedacht, werd dit al snel 70 kilo, welke ik helaas dus nog niet gehaald heb.

Momenteel heb ik de batterijen uit mijn weegschaal gehaald, ik mag mij van mezelf alleen nog maar 1x per 4 weken wegen als mijn meetmoment van PBP er is en ik mijn gewicht in mijn app moet invullen. Ik woog mezelf elke maandag, wat eigenlijk al niet handig is, direct na het weekend. Met dit warme weer heb ik veel vocht vast gehouden, wat ook mijn gewicht beinvloed natuurlijk. Kortom, ik raakte enorm gedemotiveerd door die stomme weegschaal. Elke keer na 1 week super hard werken, opletten en meer NEE zeggen dan ik zou willen, en geen gram eraf, of erger, aangekomen. Niet echt een positieve manier om je maandagochtend mee te beginnen toch?

Hierdoor heb ik dus besloten nog maar 1x per 4 weken te wegen en eigenlijk ook dan er niet op af te gaan, maar op de spiegel. Maar, zoals ik ook in mijn video uitleg, durf ik niet op de spiegel af te gaan. Toen ik 94 kilo en zwaarder woog, vond ik wat ik zag eigenlijk prima, nu zie ik foutjes waar ik nog aan moet werken. Ik voel mij nu, 14 kilo en meer lichter dan toen, vaak een stuk dikker. Ook kan het zo maar zijn dat ik op maandag alles nog prima vind, en op woensdag mezelf echt vreselijk dik vind, terwijl ik dan geen gram ben aangekomen. Hoe ga ik dan af kunnen gaan op de spiegel i.p.v. p de weegschaal?

Ik heb besloten mij momenteel te focussen op mezelf, mijn positive denkwijze, voeding en bewegen. Ik heb als missie niet aankomen, maar vooral me goed voelen over mezelf, zonder elke cel van mijn lichaam onder de loep te nemen. Mijn doelen blijven stiekem natuurlijk nog gewoon achter in mijn hoofd. Maar ik vind het zonde om mijn gelukkige bevoorrechte leven te laten ondermijnen door 5 of 10 kilo meer dan mijn streefgewicht

 

Stay Tuned... To be Continued....