PersonalBodyPlan

2. nov, 2017

Ondertussen ben ik bijna op de helft van mijn 2e PBP. Ik ervaar vooral spieropbouw, ondanks mijn lage kcal budget, in samenspraak met mijn coach,val ik weinig kilo's af. Dit vind ik opzich ook fijn, want ik merkte tijdens mijn sportvast, wat overigens een superfijne boost voor mijn metabolisme was, dat ik ook wat spiermassa verloor. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, dus die spiermassa zit er gelukkig ook weer bij. Ik combineer momenteel mijn trainingen op de sportschool met oefeningen thuis. Mijn werkschema laat het momenteel vaak moeilijk toe 4x per week naar de sportschool te gaan. Gelukkig zijn veel oefeningen thuis te doen, en aangezien ik ook een set BodyPump gewichten thuis heb, kom ik een heel eind. ik doe nu 2x per week mijn oefeningen thuis en ga minimaal 2x per week naar de sportschool, waar ik onder andere de dingen doe, die ik thuis niet kan doen. Ik heb het dan bijvoorbeeld over traplopen (geloof me, thuis 100x mijn trap op en af is te gevaarlijk) en de legpress. Ik merk dat mijn lichaam erg gewend is aan de dagelijkse trainingen en lichamelijke activiteit die ik ermee doe. Dit is fijn want daardoor kun je steeds een stukje verder gaan. Ik heb vrede met het resultaat zoals dit nu is, maar dit wil niet zeggen dat ik het hierbij laat. Ik heb nog voldoende ambitie om een nog betere versie van mijzelf en mijn lichaam te creeëren. Met behulp van mijn super fijne, lieve en motiverende coach weet ik zeker dat ik er kom. Een nieuwe sportvast in het nieuwe jaar sluit ik dan ook zeker niet uit, want wat een energie heb ik daarvan gekregen! Uit zelfbescherming weeg ik mezelf thuis bijna niet meer, alleen nog bij mijn coach. Zij heeft een speciale weegschaal welke meet of je vet of spier bent aangekomen, beter natuurlijk, want als je thuis elke keer dat getal van die weegschaal niet ziet veranderen, of erger, omhoog ziet gaan, denk je dat je iets verkeerd doet, terwijl je juist zo streng voor je zelf geweest bent. Vaak is het dan vocht of spieren welke bij gekomen zijn en je dus wel degelijk vet verloren bent. Ik vind het heel prettig mijzelf nu nog maar 1x per 4 weken bij mijn coach te wegen.

Opgeven is geen optie, het is een lange weg, maar het is het waard!

Stay Tuned... To be Continued....

30. aug, 2017

Onlangs heb ik mijn 1ste half jaar van personal body plan afgerond. Mijn programma liep van 20 februari 2017 tot 20 augustus 2017. Op 7 augustus heb ik mijn laatste weeg/meet moment gehad hiervoor. Ik ben 19 kilo afgevallen, 14,5 cm rond mijn borst, 14 cm rond mijn taille en 23 cm rond mijn heupen kwijt. Mijn doel was om 24 kilo af te vallen binnen mijn 1ste half jaar, helaas is dit niet gelukt. Mede daardoor, maar ook omdat ik denk dat er meer te behalen valt, heb ik nog een half jaar verlengd. Ik ga nog een half jaar door, eigenlijk zoals ik al bezig was, samen met dezelde Coach waar ik super blij mee ben. Samen met haar ga ik nu mijn 4 wekelijkse weegmoment doen en heb ik met haar afgesproken dat ik mij in de tussentijd thuis niet meer mag wegen. Mijn vertafname gaat langzamer dan mijn spieropbouw waardoor het getal op de weegschaal een beetje vertekend en dus demotiveerd. Want hoe frustrerend is het als je je de hele week braaf op je voeding let en 5x in de sportschool bent geweest en je bent maar 100 gram afgevallen terwijl dat voorheen tussen de 1 en 2,5 kilo lag! Mijn coach heeft een speciale weegschaal die per lichaamsdeel het vet en spierpercentage meet en dus kan zien of je vet of spier bent afgevallen.

20 februari is dus mijn 2e PBP klaar, ik heb daardoor mijn eerste streefgewicht wat verlegd naar 65 kilo. Ik weet niet of ik het ga halen, maar ik ga er gewoon voor en meer dan mijn best kan ik niet doen! Op naar de beste versie van mijzelf 2.0

Binnenkort meer over mijn PBP

Stay Tuned... To be Continued...

12. jul, 2017

 Over 3,5 week zijn mijn 24 weken met personal body plan voorbij. Het afgelopen half jaar is omgevlogen en ik ben ondanks dat ik mijn doel niet behaald heb toch tevreden met mijn resultaten. Ik ben nu na 20 weken 19 kilo kwijt en ben van 94 kilo naar 75 kilo gegaan.

Komende 4 weken ga ik uiteraard nog enorm mijn best doen om zoveel mogelijk kilo's en cm's te verliezen, mijn eerste doel was 74 kilo, deze heb ik echter wel weer verlegd naar 70 kilo. 70 kilo ga ik helaas niet meer halen maar als ik 74 kilo haal ben ik al heel erg blij!

Ik ben heel erg blij met mijn coach en heb er daarom ook voor gekozen nog 24 weken te verlengen MET coach! Ik heb veel aan haar hulp en ondersteuning en vooral mental support. Ik wilde eerst verlengen met het spieropbouw programma maar bij nader inzien en overleg met mij coach heb ik toch gekozen voor opnieuw vetverbranding. Ik wil namelijk wel mijn 70 kilo doel gaan behalen en daarna pas op spieren te gaan zitten met het vetpercentage van mijn 70 kilo moment. Door het opbouwen van spieren zal ik dan weer lichaamsgewicht aankomen, maar zolang mijn vetpercentage dan gelijk blijft, of lager word weet ik dat ik goed bezig ben.

Zoals de bedoeling is merk ik echt dat het een lifestyle is geworden. Ik neem nog steeds een taartje op een verjaardag en ik eet nog steeds wat lekkers bij een dagje uit of een etentje maar ik ben mij er meer van bewust wat ik eet, en hoe graag ik iets wil eten. Ik probeer mijn calorienbudget niet te overschrijden en daarnaast mijn gestelde macro's niet te overschrijden. Dit lukt 99% van de tijd prima!

Ik zal op mijn blog mijn ervaringen verder uitschrijven zodra ik met mijn 2e 24 weken programma ben begonnen. Voor nu ben ik heel blij met wat ik al bereikt heb, ik voel mij fit, goed in mijn vel en sterk!

Stay Tuned... To be Continued...

15. jun, 2017

Eindelijk! ik ben uit mijn onvermijdelijke dip gekomen! de afgelopen maand heb ik best in een dip gezeten wat betreft mijn PBP resultaten. Dit omdat het keerpunt gekomen was en alles niet meer zo snel ging als aan het begin. Afgelopen maandag ben ik de 4 maanden grens gepasseerd en dit houd in dat ik nog maar 8 weken de tijd heb om mijn streefgewicht van 70 kilo te behalen. Ik heb er onderhand een hard hoofd in of mij dit wel gaat lukken, ik heb immer nog maar 8 weken voor 7 kilo! Klopt inderdaad, ik ben momenteel aangekomen op het gewicht van 77 kilo. Dit houd in dat ik er 17 kwijt ben tot nu toe, en ondanks dat ik daar heel trots op ben, ben ik niet tevreden. Sowieso voelt het niet als 17 kilo maar meer als 5, ik voel mij goed, fit en sterk, kleding zit leuker, behalve de kleding die nu echt te groot is en ik dus niet meer kan dragen. 80% van mijn garderobe kan ik hierdoor niet meer aan, wat mij nog meer ongeduldig maakt naar mijn streefgewicht, ik wil nieuwe kleding kopen! Ik heb al het plan eind augustus voor een groot bedrag aan nieuwe kleding te gaan kopen, maar onlangs hebben op 1 na al mijn zwarte broeken het begeven en zit ik nu wel te twijfelen  niet nog even een zwarte broek te kopen. Keuzes, Keuzes! haha. Momenteel doe ik ook aan zwaardere krachtraining om ook de spieren meer te ontwikkelen. Omdat ik best slechte knieen heb en daardoor met lunges en squats soms wat last heb ben ik begonnen aan Bailine. Een spierstimulatieprogramma met elektronen. Dit versterkt je spieren terwijl je gewoon ligt en dus hoef ik mijn gewrichten niet tebelasten. Ik heb nu 2 behandelingen gehad en merk het verschil nu al! Ik ben benieuwd naar het einde van mijn kuur en mijn resultaat op 7 augustus.

 

Stay Tuned... To be Continued...

5. mei, 2017

Deze week merk ik echt dat ik in de overmijdelijke dip ben aangekomen. Velen hebben mij ervoor gewaarschuwd en gelukkig had ik hem dus ook verwacht. Ik heb er rekening mee gehouden dat omstreeks de helft van mijn 24 weekse Personal Body ''Reis'' er een periode zou komen waarin het even moeilijk zou worden. Even een dipje. Hier moet ik even doorheen. Ik ben tot nu toe nog steeds elke week minimaal 1 kilo verloren dus er is nog niet echt een man overboord, maar ik merk wel dat het langzamer gaat. Gelukkig ben ik niet minder gemotiveerd en gaat het sporten nog steeds vol overgave, natuurlijk heb ik ook minimaal 1x per week gewoon geen zin, maar meestal ga ik dan wel gewoon of haal ik het sowieso een andere dag weer in die week.

Sinds 2 weken heb ik mijn kcal budget met 300 kcal per dag laten verlagen. Dit uiteraard in overleg met mij coach. Ik wil zoveel mogelijk in de buurt van mijn geplande progressie van 1 kilo gewichtsverlies per week komen, en blijven komen. Ik ben afgelopen maandag op de 80 kilo gewogen, 14 kilo eraf dus nu! Maandag over 1 week heb ik weer een weeg, meet en foto moment, ik moet van mezelf dan echt die 78 kilo hebben behaald! Kortom, nog harder sporten! Helaas maar ook gelukkig komt er bij dat hardere sporten meer spieropbouw kijken, dit weegt zwaarder dan vet en dus kan ik daar ook van aankomen in gewicht maar afvallen in cm's.

Omdat ik merkte dat mijn kont wel enorm aan het slinken was doe ik nu veel vaker squats.  Meer cardio en beter eten, en vooral, mijn moeilijkste punt van alles, meer water en groene thee drinken! 

Dat is nog het enige waar ik echt mee worstel, dat is die 11 glazen per dag drinken. Ik moet minimaal 2,5 liter water en groene thee drinken per dag! Gelukkig is het voor mij makkelijk alcohol en frisdrank te laten staan omdat ik dat toch al niet dronk, ook niet voor ik aan PBP begon, en suiker in mijn thee gebruik ik ook al 3 maanden niet meer, maar toch! Dat de hele dag door drinken vergeet ik gewoon!

Ik ben benieuwd of het mij komende maandag toch gelukt is weer 1 kilo af te vallen en eindelijk onder die 80 te zitten! En dan ben ik nog maar 9 kilo (9 weken hopelijk) van mijn streefgewicht verwijderd.

 

Stay tuned... To be Continued....